tisdag, augusti 14, 2012

Projektet DIY-arbetsbord

Det där projektet som vi höll på med under semestern har nu hittat sin plats framför fönstret i arbetsrummet.



Så här gör man:

1. Sök en lämplig brädhög och såga brädor i lämplig längd


2. Kör igång mammas generator och låna pappas slipmaskin


3. Skruva i lämpliga skruvar


4. Köp vax, vaxa bordet i två omgångar


5. Sväng på steken och låt torka


6. Besök Det Stora Svenska Möbelvaruhuset, inhandla bordsben. Inga bildbevis.

7. Montera upp bordet på benen.

Färdigt!

11 kommentarer:

  1. Vad fint det är!! Jätte fina bordsben! Ni kan ju fundera på att sadla om och börja göra möbler med så där fint resultat!:-)

    SvaraRadera
  2. Tacktack! :) Jo som ni ser har jag kanske mera tagit rollen som arbetsledare och fotograf :D
    Men jag fick nog slipa och måla också.

    SvaraRadera
  3. mycket mycket snyggt! får man beställa ett?

    SvaraRadera
  4. Jag tror vi måst vänta till nästa sommar isåfall. :)

    SvaraRadera
  5. jätte fint :-) duktiga ni!
    / maria

    SvaraRadera
  6. Jag håller med ovanstående - Verkligen snyggt!

    SvaraRadera
  7. Skitsnyggt! Kanske ni sveper ihop ett till åt mig då ni en gång är i farten? :)

    SvaraRadera

  8. I read your blog on daily basis. This is really great and informative post. Thanks for sharing.

    industriella bordsben

    SvaraRadera
  9. Thanks for the great overview. Great post, this is really useful information. I am really happy to visit this post. It is a very informative post for me.
    Industriella Bordsben

    SvaraRadera