onsdag, september 26, 2012

Bröllopstankar

För tillfället är det väldigt mycket bröllop på agendan. I helgen skall en av mina äldsta vänner gifta sig och jag har äran att få vara brudfrämma! Efter mycket planerande och fixande börjar allt vara klart inför den stora dagen, ännu en kyrkoövning står på agendan sen så kan vi sätta igång kalaset!

På sidan om organiseringen av P's bröllop har jag sprungit i klänningsaffärer själv, mest hela tiden känns det som. Jag tror vi är uppe i närmare 40-50 brudklänningar nu! Men vet ni, idag tror jag faktiskt vi hittade den rätta. Eller jag vet det, för klänningen är nu beställd!  Whoohoo!!

Det är nu faktiskt bara dryga fyra månader till vårt bröllop. To-Do listan börjar vara rätt lång nu, ingenting annat än kyrkan är egentligen fastslaget. Det hjälper inte att fästmannen drunkar i jobb för tillfället och den livligaste säsongen ännu är på kommande. Men hej, det här fixar vi nog!



Jag har inte riktigt bestämt mig hur mycket jag skall skriva om bröllopsförberedelserna här i bloggen, jag vill ju inte avslöja allting eftersom en del gäster säkert läser här. Men å andra sidan kan det vara roligt att i ett sernare skede själv bläddra tillbaka och läsa vad man hade för tankar då. Vad tycker ni? Vem vill läsa om bröllop? Vi börjar med en lista åtminstone:

ToDo just nu:
- Fastställ gästlistan
- Designa och tryck upp inbjudningar
- Samla ihop adresser
- Skicka ut inbjudningar
- Boka hotellkvot
- Beställ bänd
- Beställ frissa och smink
- Diskutera med feststället om önskemål
- Fastställ menyn med kocken
- Bestäm resemål för bröllopsresan (kräver ett eget inlägg...)
- Klänning och skor åt bruden
- Vad skall brudgummen ha på sig?
- Vem skall sjunga i kyrkan?
- Boka bröllopsnatt
- Nåt mer?

8 kommentarer:

  1. Boka bröllopsbil!!! Jag tror Samuli vill ha en hummerlimousine.

    http://www.bighummerlimousine.com/wp-content/uploads/2012/04/Hummer-Limo-Rates1.jpg

    SvaraRadera
  2. Men jaaaaa - klart vi vill läsa om bröllopsförberedelser :)
    Jag rekommenderar:
    www.kortdesign.se
    Att planera bröllop är som att ordna en Casafest ;) dvs lätt för dig, delegera det du inte hinner/orkar med! Ser fram emot er fest <3
    Kram

    SvaraRadera
  3. JAG vill läsa om bröllop! :) Spontant kom jag på en grej till; Fundera om ni vill ha programblad med sånger/roliga texter/bilder..?

    Härligt att du hittat klänning!

    Ha ett kiva bröllop i helgen och ge brudparet en extra grattiskram från mig!

    SvaraRadera
  4. Programblad-det skall jag lägga till! Hitta fotograf saknas också på listan.

    SvaraRadera
  5. Såå kiva med bröllopsförberedelser. Det är så roligt att planera bröllop. Speciellt sitt eget :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå jo! Det känns lite synd att det bara är en dag, tänk om jag inte hinner stanna upp och njuta efter så mycket planering. Man borde ha en bröllopsvecka! :)

      Radera
  6. Glömt att kommentera, Jojo, massvis medbröllopsplanering vill vi se/läsa! :)

    SvaraRadera