fredag, juni 13, 2014

Dieten

Jag går på en (ofrivillig) diet nu för att försöka minska på lillens magbesvär. Det betyder att jag måste avstå från rågbröd, lök, vitlök, paprika, bönor, ärter, choklad samt minska på kaffe och mjölkprodukter. Dessutom ska jag nu testa vara utan jäst också så där rök brödet och bullan. Det blir inte så mycket kvar att äta nej. Men gissa vad som är värst att avstå från? Jo chokladen! Mycket värre än att vara utan champagne och rödvin under graviditeten. Jag trodde inte att jag åt så där hemskt mycke choklad, men när man börjar fundera efter så finns det ju lite över allt, t.ex. i alla glassar jag tycker om och i alla kex (hejdå Dominokex!). Men ifall lillen har det bättre så är det såklart värt det.

2 kommentarer:

  1. För vår lille var det helt klart bättre när jag inte drack kaffe! Hoppas din diet hjälper mot magbesvären.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tillåtit mig själv en kopp kaffe på morgonen, vet inte om jag kan fungera utan den, men kanske jag snart måste testa lämna bort den också...

      Radera